Bakslag inom sjukvården

Kommentera
Det jag trodde skulle vara bara en provtagning slutade med en panikångestattack och tårar. Var iväg till vårdcentralen och när jag skulle ta proverna fanns det inget recept på prover så dem ringde till läkaren som skrev in det direkt så jag kunde ta proverna. Tömd på blod bad han mig sen komma upp efter jag tagit proverna. Möter en läkare i dörren in till avdelningen som hälsar på mig och jag känner direkt igen honom. Det var idioten som jag kämpat med på första vårdcentralen i alla år. Han som sa åt mig att gå ner i vikt och att det antagligen inte var något annat när jag sökte vård för min rygg och smärta i den vid 17 års ålder, han som sa att astman var panikångest, han som påverkade läkaren på vårdcentralen när jag sökte vård för ett år sedan och hon skrev ut "smärtstilande" som visade sig vara starka antidepressiva utan att hon berättade det. 
 
Kommer in till läkaren jag träffade i tisdags och han berättade att den svenska läkaren som var med var en provisorisk handledare medan hans riktiga handledare jobbade på annat håll. Den svenska läkaren jag träffade i tisdags sa att jag var överrörlig och ville skicka mig till ortopeden. Den vanliga handledaren, min gamla läkare som jag kämpat med så många år men som fick allt till att det satt psykiskt och påpekade mina ärr så många gånger, han tyckte inte det behövdes skicka mig till ortopeden. Han var iväg och skulle rådfråga en annan om hur dem skulle göra och att jag inte borde dit. Den utländska läkaren jag träffade ville ändå skicka mig till ortopeden men kunde inte göra något utan sin handledares godkännande. Frågade den utländska läkaren om namnet på den gamla läkaren och han sa att det var hans handledare. 
 
Får den jäveln som han vill så förstör han så mycket för mig! När jag äntligen kommit till någon som tar mig på allvar och lyssnar så finns han där och sätter stopp för allt igen. Är så trött på skiten och så besviken. Känns så hopplöst just nu! Den utländska läkaren skulle ringa mig i eftermiddag/i morgon och berätta vad dem kommit fram till. Men efter att ha stött ihop med jubelidioten så har mina förhoppningar dött. Bara hoppas att den han skulle rådfråga sätter sig emot honom och får sin vilja igenom - och skickar mig till ortopeden.