Febersmärta

Kommentera
Tänkte göra en jämförelse som slog mig i förrgår och som dem flesta kan relatera till. Alla har väl haft febervärk någon gång. När huden bränner och man knappt kan luta sig mot något och ingen kan röra en utan att det gör ont, när det känns som att hjärnan är full av snor och tankarna går lika segt, när man är så trött att man bara vill sova men inte kan pga smärtan, när feberkramperna kommer i vaderna och det hugger till varstans. Det är min vardag. Så känns min kropp jämnt. 

Nu ligger jag sjuk och denna febersmärta folk kan känna, som jag känner vanligtvis har uppgraderats till ett monster som tuggar på mig. Ändå har jag inte feber (ännu)! Riktigt grinig, gnällig, svag och jobbig. Min pojkvän tar hand om mig men i morse fick han inte ens röra vid mig för allt brände, en hand på armen och det kändes som att jag skulle gå sönder, som om han vred tusen nålar med kraft. Det gör ont i fötterna och ryggen värker när jag står upp. Riktigt grinig och gnällig. Folk säger att män är värst när dem är förkylda men jag tror jag slår varenda en där. 😂😷