Badkarsstyrketräning

Kommentera
Har den lyxiga förmånen att ha ett badkar i lägenheten och kroppen känns så mycket bättre av att krypa ner i supervarmt vatten. Smärtan släpper och man känner sig så lätt och befriad. Har senaste dagarna passat på att träna lite medan jag ligger i varmt vatten. Saken är även den att man känner inte hur mycket det tar på musklerna men jag har mer träningsvärk efter vattenträning än träning på land med lika många repetioner. Dessutom har jag inte lika ont i lederna som efter vanlig träning. Eftersom det är i ett badkar kan man ju inte göra så mycket varierat utan det blir mest coren men det är även det jag behöver träna på mest. 

Denna har jag kört 50*2 av. Denna tar oerhört på magmusklerna!

Denna har jag kört 50 av. Fast med huvudet högre upp. (Vill ju inte drunkna)

Denna har jag också kört 50 utav men med huvudet högre upp. Typ sittande som utgångspunkt. 

Efteråt är jag lite mör i kroppen, men varm och mjuk fortfarande. Så detta får väl bli min "grej" - badkarsgympa. Tyvärr är det så kallt i vattnet på badhuset så skulle inte kunna göra det där med större utrymme.