Hej jag heter Kim!

Kommentera
Yes, så är det! Kim är mitt namn och det har alltid fått mina ex's vänner att reta dem "öh är du tillsammans med en kille?" innan jag stigit fram och visat mig vara en tjej. Är 21 år gammal och bor i en tvåa tillsammans med en kompis centralt i en mellanstor stad. Studerar till arbetsterapeut och har kommit halvvägs, alltså 1,5 år. På det jobbar jag inom hemtjänsten och som servitris på två olika företag. Hur man hinner? Endast timanställd så det blir jobb 2-4 dagar i veckan. Lagom för att täcka studierna för tillfället!
 
Hästarna har alltid varit en stor bit i mitt liv och när jag flög av som 14 åring och blev trampad så fick jag problem med ryggen. Enligt sjukgymnast så är 3 kotor samt ett kotutskott inte riktigt som det ska och en nervskada som täcker 1/3 av ryggen och ut i armen. Men man fungerar, så länge man inte trycker på triggerpunkterna. När jag la ner hästarna för 1,5 år sedan så började problematiken bli synlig. Att ha haft alla småmuskler som hållt lederna på plats för att sedan försvinna gjorde mig snabbt sämre. Nu ska jag försöka jobba upp detta igen. Största problemet sitter i handlederna och alla lederna i händerna, knäna, höfterna samt ryggen. Enda delen på kroppen som fungerar normalt är nacken! För huvudet innehåller mindre normala hjärnceller tillhörande en hyperaktiv person som andra sekunden kan sitta och gråta för ingenting. Detta med sjuka humörsvägningar flera gånger i timmen är något som jobbas på varje dag. 
 
Ja, vad mer finns att säga? Jag vill leva. Jag vill kunna göra allt jag kunnat innan. Jag vill kunna träna ordentligt igen. Jag vill kunna träffa folk och orka vara social igen. Men framför allt, jag vill veta varför jag mår som jag mår.