Frustrerande händer

Kommentera
Senaste tiden har mina händer blivit sämre. Tappat känseln och koordination mer och mer. Har börjat få svårare att hålla i bestick, svårare att skära och äta. Får bara inte till det med koordinationen och händerna orkar inte hålla upp sig, de viker sig inåt och utåt. Får använda handortoser för att orka äta. Skruvkorkar och burklock har blivit riktigt svårt också. Får inget grepp och kan inte klämma åt ordentligt. Har inte styrka nog i händerna hur mycket jag än tar i.  

Idag skulle jag bära in koppar i skåpet. Märkte inte ens att jag höll i en kopp, kände den inte och plötsligt tappade jag den i marken. Jag kunde inte göra något åt det. Så oerhört frustrerande att inte kunna greppa, hålla tag eller känna saker i händerna. 

Idag är jag riktigt grinig och frustrerad. Får be killen att hjälpa till med maten idag, för att hålla i stekpannor och plåtar med mat lär sluta i katastrof. Vilket lär göra mig ännu argare för att jag inte kan styra min egen kropp.