Tillbaka hos sjukgymnasten

Kommentera
Första gången jag var där kollades jag utifrån en skala om hur överrörlig jag var, jag var överrörlig och kunde böja de leder hon testade för mycket. Då var det några spekulationer om EDS. Gången efteråt så sades det att jag bara var överrörlig, då spekulerades det om hypermobilitets syndrom. Denna gång fick jag höra att jag kanske inte ens är överrörlig och är jag det så är det inte säkert att det är i varje led. Utan att jag bara är stel och har dålig balans. 
 
Blir så trött på att alla ska ändra sig hela tiden, att alla säger olika och att ingen gör någon ordentlig utredning någon gång! Att jag är spänd är inte konstigt med tanke på att mina trasiga nerver som lever rövare går igenom musklerna och får musklerna att spänna sig. Att jag har dålig balans är ingen hemlighet, vilket också kan bero på överrörligheten och att mina muskler inte orkar fixera lederna, alltså blir man obalanserad för att det inte finns något som orkar hålla emot. 
 
Ni blir det att ringa ny läkare på ny vårdcentral - igen, och hoppas på att någon kan ge mig något svar någon gång. Ärligt talat börjar jag tröttna extremt på att inte ha några svar, inget att gå på och utan det - ingen konkret hjälp. Säger det igen, man måste vara frisk för att orka vara sjuk i svensk sjukvård!