Äntligen!!

Kommentera
Var hos en ny läkare idag, har aldrig träffat honom innan. Minns inte ens hur många jag träffat och vem i ordningen han är. Men han tog mig på allvar och det kändes så bra! Han kollade överrörligheten och bestämde sig för att skicka mig till Västervik och smärtkliniken där för att utreda om jag har EDS. Han sa att jag avr överrörlig på vissa punkter men inte andra, andra punkter som andra sagt att jag är överrörlig på/inte överrölig. Dock spelar det ingen roll, för jag har fått min remiss äntligen! Nu ska det tas reda på vad som är fel på mig. 
 
I och med att magen inte fungerat senaste tiden så fick jag även lämna blod för att kolla levervärderna samt remiss till gastroskopi om några veckor. För att se så jag inte har pajat levern med alla värktabletter senaste åren. 
 
När läkaren såg ärren så förklarade jag att många läkare har sagt att det sitter psykiskt och skickat hem mig med antidepressiva och på terapi. Läkaren idag sa "vi kan konstatera att det är gammalt så något psykiskt fel är detta idag inte". Höll på att börja gråta när han sa så. Lättnaden att bli trodd, lättnaden att komma framåt, lättnaden att få hjälp. Efter 2 år med motgångar och som jag har kämpat för min rätt till vård går det inte att beskriva min lycka efter detta läkarbesök. Jag får hjälp nu och det finns hopp!