Utökning av familjen

Kommentera

Vi hade länge pratat om det och för några dagar sedan fick vi hem honom. En liten Gösta. Vi adopterade honom från fiahemmet. Han är lite avlastning för min pojkvän för när jag är trött och grinig på allt och har ont vill jag bara ligga och gosa. Nu har jag en liten fluffig skatt som gärna gosar med mig. Har själv märkt hur glad jag blivit sedan han flyttade in. Jag har ett djur att ge kärlek till. Bara känna pälsen under handen gör mig lycklig, oavsett om det är häst eller katt.

Han har funnit sig väl och på 2 dygn har han gått från att ligga under sängen till att komma fram och leka, möta i dörren, följa efter och kolla vad vi håller på med och gosa med båda i soffan. Ännu är han lite observant mot hastiga rörelser och konstiga ljud. Då smyger han omkring ett litet tag men det blir bättre. Från att ha varit rädd för min sambo till att självmant komma och gosa med honom är framsteg. Vår lilla skatt 🐈🐾❤️