Sjukgymnast och ryggproblem

Kommentera
Var hos sjukgymnasten i tisdags och vi ska försöka strukturera upp besöken och ta kroppen med problem steg för steg framöver. Denna gång var det nacken, axlarna och bröstryggen. Har nerver som strular i axeln och ut i armen. Hon kände, böjde och försökte trigga för att se var problemet satt. Hon kunde känna avvikelser vid kotorna, vilket förra sjukgymnasten också kunde. Hon tryckte vid kotorna och jag tappade känseln i fingrarna i vänster hand. Hon testade ett känseltest efteråt och jag kunde inte inte känna något i vänsterhanden. Inga övningar därefter fick mig att få tllbaka känseln utan jag satt och nöp i fingrarna och några timmar senare hade jag full känsel igen.
 
Frågade även om min rygg och om den ska knaka som den gör. Hon la händerna på ryggen och sa att det inte bör knaka så mycket som det gör. Tidigare när jag frågat läkare och sjukgymnaster så har jag fått höra att det inte är någon fara. Hon kunde även se att jag inte kunde böja nacken bakåt som jag bör utan att det är något som hindrar det. Hon skulle försöka leta reda på röntgenplåtarna på bröstryggen (dem som läkaren sa var felfria) för att se om hon kunde hitta något. Kanske kan en röntgen på nacken bli aktuell också eftersom det verkar sitta i övergången mellan nacke och bröstrygg. 
 
Nu får vi se om det kommer gå framåt eller stanna där jag stått ett tag!