En sådan dag

Kommentera
Idag gick jag upp för att gå till sjukgymnasten för att veta att dem avbokat denna tiden också eftersom jag avbokade förra veckan när jag var sjuk. Pratade lite med sjukgymnasten och bokade en ny tid. Sa att jag bara blir sämre, att jag bara kan göra en sak om dagen sen vara däckad en dag för att vila upp mig. Hon bad mig att röra mer på mig så jag inte blir stel, men jag kan inte! Det gör för ont och jag är helt borta i skallen! Gick hem och somnade. Har sovit dåligt också för har haft ont i magen till och från i snart en vecka. Igår skulle jag faktiskt gå och träna när jag vred benet fel och höften hoppade snett, klämde en nerv och benet varken lyssnade utan bara vek sig när jag försökte stå och det värkte. Fick ligga på sidan och konstruera upp det i normalläge med hjälp av kuddar och så värktabletter efter jag knäckt tillbaka det. 

Fick underkänt på en uppgift med kommentarer som "osammanhängande meningar och konstigt språk". Jag minns knappt att jag gjorde den uppgiften. Är helt borta i skallen och minnet påverkas rejällt. Idag börjar jag tveka igen om jag någonsin kommer att klara skolan i detta läge. Orkar knappt upp, är konstant trött och sover jättedåligt, allt värker och det känns som att lederna vuxit ihop. Idag vill jag bara ge upp min utbildning för jag tror inte jag kommer klara den. 

Sen att sjukgymnasten gått från en antaglig diagnos till att säga att jag är stel och bör röra mig mer känns som jag tappat hoppet på sjukvården också. Jag vet inte om jag klarar detta när ingen kan ge mig svar, har inget hopp eller motivation till att blicka framåt till ett funktionellt liv och därför kämpa för det. Läkaren har inte hört av sig fast jag ringde för en månad sedan heller. Känner mig konstant bitter och nere, orkar inte prata eller umgås med någon. Vill bara bli bra och känna motivation till skolan och allt omkring. Någonstans har jag väl hamnat i läget att jag gett upp, att jag inte orkar med något och all energi går åt att försöka hålla god ton och satsa stenhårt på studierna även om den satsningen inte räcker. Allt jag vill är att klara av åtminstone något. Jag vill fixa skolan. I huvudet skulle jag bli en bra arbetsterapeut men kroppen hindrar mig.