Oroande värk

Kommentera
Sen ungefär 3 veckor tillbaka har jag haft ont i övre delen på magen. Typ kramp vid magsäcken. Senaste dagarna har det varit varje dag och det har gjort så ont att jag trott jag behövt spy flera gånger, lagt varmt på magen och vaknat nattetid. Så fort jag ätit starkt eller tagit värktabletter blir det genast mycket värre. Vet inte vad det är så får nog ta mig i kragen trots allt och uppsöka läkare för det snart. För har aldrig haft ont där innan. Därför är det oroande. 

Är oerhört stressad också men att ha ont i magen pga stress brukar kännas annorlunda. Just nu tar jag en dag i taget för jag vet inte hur morgondagen ser ut med studier, jobb och värk. Något som är väldigt svårt att hantera för ett kontrollfreak! Jag brukar planera veckovis, ibland månadsvis, nu kan jag inte ens planera morgondagen. Det är en stress i sig. Något som syns på min hud. Har en stressjukdom sedan tidigare som ger vätskeblåsor på huden, mestadels handleder och fotknölarna och det kliar något frenetiskt! Nu har jag upp över smalben, lår och armarna. Och stressen jag känner är inte fysisk utan psykisk, att inte veta morgondagens öde. Detta generar i sig mer smärta och sämre sömn. Så är verkligen i en ond cirkel just nu.