Stallhjälp

Kommentera
Idag följde en av mina bättre vänner med ut till stallet. Han fick pussar av Kajsa och jag fick massa bilder och filmer så tycker det var en bra deal! Det var frost och snö ute, med fullmåne. Så oerhört vackert och några bilder blev riktigt fina! Red henne i skogen och hoppade stockar och galopperade på fältet. Så pigg och rätt stark bara på gummibett men hon var så glad när hon fick hoppa! Efter ridpasset kändes hon så mjuk och följsam, verkligen som att vi verkligen var ett. Även under galoppen då hon bara sprang på, lyssnade på min röst och jag kunde bara gunga med henne. Världens mest underbara känsla. ♥
 
Har varit rädd för att rida ut på henne sedan jag flög av men har nu varit ute en gång själv och skrittat, en gång med min moster och nu med min vän. Så nu har jag mer självförtroende igen och känner mig säker på henne. Vet ju att hon inte är dum och när jag flög av var det bara glädjeskutt som jag inte var med på och att jag blev sned skrämde henne. Så det blev bara fel. Så nu är det skönt att ha självförtroende igen, för hon är verkligen en helt underbar individ. Så social, gosig och nyfiken. Riktigt trevlig dam det där!