Blicka framåt

Kommentera
Har samlat mig i psyket från igår. Men smärtan ligger rätt stadigt. Var bättre på morgonen men tackar värktabletterna för det. Tackar även den andra medicinen jag går på som är för magsår och hämmande av magsyra för att jag kan ta värktabletterna utan att spy upp dem. Än så länge, haha, vi får se hur länge det håller i sig! 

Kände att jag behövde bli lite mer positiv så började blicka framåt, se vad för roligt jag faktiskt har framför mig. Först av allt kommer sommaren och den ser jag fram emot. Ser fram emot praktiken som börjar om 1,5 vecka. I sommar blir det Bråvalla festival, en weekend utomlands och framåt hösten ska jag och killen se Kent. Så jag har faktiskt både massa musik, umgänge och resor framför mig. Att tänka så gör det lättare. Att vara någonstans i framtiden när detta inte är lika påtagligt. 

Sen är det viktig att veta vad man har. Jag har en egen jättefin liten etta i ett lugnt och mysigt område, jag har kämpat mig igenom och kommit långt i min utbildning, jag har massa erfarenhet i bagaget och jag har 3 jobb och underbara kollegor. Men framför allt, jag har helt underbara vänner som jag har fruktansvärt kul med och som jag kan prata med om allt. Och snart är det återförening. Sen har jag även den killen jag kan se en lång framtid med. Världens bästa som alltid hjälper, stöttar, gör mig medveten om att jag är älskad och ger mig varma kramar alla tider på dygnet. Jag har det så bra omkring mig egentligen! Bara att se allt positivt och bita ihop, denna smärtperiod kommer ta slut, det kommer komma fler men dem kommer också ta slut. Men det jag har omkring mig kommer finnas kvar. Det är det viktiga.