Hemskickat brev

Kommentera
Igår fick jag svar från läkaren. Han sa att ingen remiss skickats då dem insett att ortopeden inte har fall som mig (när han för en vecka sedan sagt att alla överrörliga ska till ortopeden?). Han sa att om jag nu skulle ha det dem/vi/jag tror så fanns det bara två saker att göra: sjukgymnastik (vilket jag redan går på och får ont av så svårt att motiveras att göra det då) och smärtstillande. Så han skrev ut starkare alvedon som jag ska ta sådär 4 gram om dagen av. Mer fanns inte att göra om (OM!) jag skulle ha denna diagnos. Ingen utredning. Inga remisser. Inga uppföljningar. Bara: här varsågod ta lite piller, för du hade väl inte redan gått på smärtstillande i 1,5 år va?

Tagit ut tabletterna och tagit första dosen. Fine. Lite skillnad känner jag men inte alls mycket. Har tagit så mycket innan mitt månadsuppehåll att jag blivit mer eller mindre immun mot all den där skiten. Så ah, mer tabletter och det är typ det. 

Väntar på att få komma till sjätte läkaren i april någon gång. Fast ärligt talat har jag inga förhoppningar alls längre. Är så trött och ledsen på sjukvården. Idag känns det inget vidare i psyket efter det. Vill bara krypa ner i sängen i en nedsläckt lägenhet och gråta tills jag somnar av utmattning. Men har skolarbete och killen kommer snart och ska med mig och träna.