Beroende

Kommentera
Har faktiskt inte tänkt på det så mycket senaste tiden. Inte tänkt alls faktiskt. Men det är så uppenbart nu. Man får vakna till lite och se saker igen när något händer. Har sagt det förr och det tåls att säga igen hur tacksam jag är för min pojkvän, allt han gör och hur han ställer upp på mig. Sedan gick han och bröt handen och hamnade med gips. Då fick jag ta över allt igen. Diska varje gång. Laga maten. Bära allt. Småsaker i livet som man inte tänker på hur trött man blir av! Nu inser jag verkligen hur mycket min pojkvän hör för mig. För att han gjort alla småsaker och vardagliga sysslor har gjort att jag orkat med att leva relativt normalt och kunnat göra det jag vill göra. För jag prioriterar ju hellre en mysig uteritt än ett diskberg från matlagning. Just nu är jag helt slut. Har till och med träningsvärk i vristerna, hur man nu lyckas? Det är bra för mig med denna insikt. Men måste ändå säga att jag är beroende av hans hjälp, hjälp från andra, även om jag inte reflekterat över det och att det inte varit lika tydligt som nu. Dessa veckor får jag pyssla om honom tillbaka, försöka konpensera lite för alt han gör iaf!